INFORMACJA ZARZĄDU ORAZ RADY NADZORCZEJ W SPRAWIE WALNEGO ZGROMADZENIA W ROKU 2021
Szanowni Państwo,
Po przeanalizowaniu aktualnych przepisów i sytuacji epidemicznej w kraju Rada Nadzorcza spółdzielni na posiedzeniu w dniu 11 sierpnia 2021 roku nie podjęła decyzji o terminie Walnego Zgromadzenia członków, decyzja została odłożona do następnego posiedzenia Rady w dniu 8 września 2021 roku.
Pod względem formalnym w dalszym ciągu obowiązuje zapis ustawy COVID-owej z 30 marca 2020 r., odraczający termin zwołania Walnego Zgromadzenia do sześciu tygodni od odwołania stanu epidemii, a przepisy szczególne zawarte w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2021r., poz. 861 z późń. zm.) zakazują organizowania i udziału w innych niż określone w ust. 1 i ust.1a zgromadzeniach, w tym imprezach, spotkaniach i zebraniach niezależnie od ich rodzaju, poza dozwolonymi w treści ust. 17 w/w rozporządzenia. Żaden ze wskazanych tam dozwolonych przypadków nie dotyczy walnych zgromadzeń w spółdzielniach mieszkaniowych. Potwierdza to również stanowisko Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych.
W przypadku pogorszenia sytuacji epidemicznej czy przepisów w zakresie zgromadzeń termin ten zostanie przesunięty do czasu możliwości ponownego zwołania Walnego Zgromadzenia.
Informujemy jednocześnie, że spółdzielnia prowadzi normalną działalność w zakresie obsługi lokatorów, z zaleceniem jednak stosowania środków ochrony indywidualnej oraz załatwiania spraw zdalnie mailem lub telefonicznie jeżeli jest to możliwe oraz unikania bezpośrednich wizyt.
Z wyrazami szacunku
Rada Nadzorcza Zarząd Spółdzielni